Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FL

Kdysi asi před 10 lety jsem měl také tu čest být první u nehody, kterou jsem navíc viděl jak se udála asi tak z 500 metrů. Řidička VW Bora nedala přednost dodávce, nehoda zdálky vypadala ošklivě, ale naštěstí byly jen zmuchlané plechy. Po příjezdu k místu jsme s řidičem dodávky pomohli té paní ven z auta, byla v šoku, ale měla jen pár oděrek, položili jsme ji na zem a pod hlavu dali polštář z auta, pak jsme zavolali záchranku a počkali s paní až do příjezdu. Proti Vaší zkušenosti slabota, ale i tak to byl slušný nápor na nervy.

Máte můj obdiv jak jste to v klidu zvládl a pomohl zachránit život R^

2 1
možnosti

J34a77n 86Š30e29d33a

25. 1. 2013 12:04

Vážený pane Matuško,

obdivuji, že o tom i s takovým časovým odstupem dokážete psát. Já jsem od 13ti let dobrovolným hasičem. Momentálně jsem v jednotce, která jezdí na vše, včetně dopravních nehod. Zároveň jsem i hasičem z povolání. Nemusíte mít výčitky, udělal jste co jste mohl. Věřte mi, že někdy ani přes veškerou snahu nelze zraněnému pomoci, stejně jako někdy nejde pomoci sebevrahovi a on vám prostě skočí když ho máte na drátě. Obdivuji vaši chladnou hlavu, protože ne každý tohle zvládne... I pro většinu profesinálů je setkání se smrtí hrozné a zvyknout si na to nejde... Hezký den.

3 0
možnosti
Foto

Také jsem před touto zkušeností absolvoval hned několik kurzů první pomoci, několikrát jsem se setkal se záchranou na horách nebo při potápění. A svým způsobem jsem si připadal připravený. Ale člověk sám sebe připravuje na úspěšnou záchranu, na to, že někomu pomůže. V tomto případě byla nejhorší ta beznaděj a finální výsledek. Nebyl jsem připravený pomáhat někomu, kdo nakonec zemře. A upřímně si myslím, že to ani nejde. Ale každý kurz má význam. Obzvlášť kurzy, které jsou dělány co nejrealističtěji...krvavé rány, opravdové plechy, opravdoví figuranti. Gumová figurína v teplé místnosti člověka na reálný zážitek příliš nepřipraví. A takových kurzů příliš mnoho není. Hezký den.

1 0
možnosti
JM

J64a75n53a 11M51e82r25o19p61e

25. 1. 2013 14:48

Taky mi nejvíc dalo, když nás holčina, co vedla kurs, vytáhla ven z budovy, domluvila s pár vybranými kamarády nekursisty, co mají dělat a nás přivedla k situaci. Ani ta krev tam být nemusela a stejně jsme napoprvé totálně pohořeli. Do toho tam pobíhal v šoku "majitel auta, které se poškrábalo při bouračce" a celé zachraňování nám ještě komplikoval (prý dosti běžné - lidi v šoku dělají ledacos). Prostě poučky na papíře jsou sice super, ale i jen simulovaná situace a pojednou má člověk totální okno. Pravda, od té doby mám i "nacvičeno" jako zdravotník na táborech a množství akcí, takže se krve nebojím a některé věci už mám zautomatizované.

1 0
možnosti
PT

děkuju za článek, ač sám absolvuju každý rok školení s profi záchranáři, vždy si kladu otázku co se bude dít, až nedejbože budu muset použít své teoretické znalosti, a hlavně jestli se nesložím předem...

0 0
možnosti
ŠT

Asistoval sem jednou u "banalni" nehody mladencu, co vytahli rostenky na projizdku... V zatacce vylitly ze silnice to srazu a zapichli se o strom. Naraz byl tak silny, ze reflektor BMW vyletel 140metru do lesa.

Meli kliku, nikomu se nestalo nic vaznyho. Hlavu sme omotali, roztrzeny ret ocistili a zalepili. Stihli sme to i s rizenim dopravy, protoze to bylo v zatacce a nebylo videt. Dokonce sem musel zastavit i POLICAJTY s houkackou, protoze prijizdeli v dobe, kdy v zatacce projizdel nakladak. Vyskocili, zeptali se co a jak, prevzali kyvadlove rizeni... Co ale bylo naprosto zarazejici... fotr toho kluka prilitnul jak rizena strela a prvni co udelal, ze vlezl do auta a zacal vyndavat autoradio... rikam mu, co to dela a ze ty "deti" jsou zraneny. S tema prihlizejicima je to ale uplne stejne zkusenost... navic my sme nebyli u nehody prvni, ale zachranku sme volali mi. Radilu tam bylo uz asi deset, ale nikdo nevlezl k autu...Mladezi si mohli pogratulovat vsichni, ze byli pripoutani a ze meli auto jaky meli. Jinak by moje prvni asistence u nehody byla oskliva. Ale aspon sem si na sobe dokazal,ze bez odledu na okoli sem jednal s chladnou hlavou a za to rizeni dopravy nas pak osobne pochvalil velitel zasahu jak hasicu, tak policajt, co sem je zastavil.

U autora clanku je videt, ze je nejaky zachranar. Ale pomoct muze kazdy. V dobe mobilnich telefonu staci jen zavolat bud 155ku nebo 112 a vsechno ostatni uz se muze delat s "pritelem na telefonu". Ale staci jen byt pozorni a ohleduplni k okoli. Chlape, obrovsky diky za clanek a nekolik palcu nahoru R^R^R^

Jinak sem zasahoval s kamaradem profiridicem a nejaky poznatky mam od spoluzaka, co jezdi u Ustecky zachranky.

2 0
možnosti
ŠT

no tvl... VYLITLI... samozrejme :-/

0 0
možnosti
HVI

Děkuju za to, že jste otevřel toto téma a že jste pomohl.

2 0
možnosti
LV

Palec nahoru. Už jsem, bohužel, měl tu "čest" zjistit, že dovedu taky první pomoc dát. Ale naštěstí se jednalo jen o auto zapíchnuté v příkopu a pořezané ruce a obličej. Z popisu spolujezdkyně ze "sedadla smrti" ve Vašem příběhu mi běhá mráz po zádech, a nevím nevím, jestli bych byl schopen... Možná ano, možná ne... Ale Vám za toto dávám jednoznačně palec nahoru. R^

A naopak ty čumily okolo, ty bych hnal sukovnicí. Čučet, to ano. Nahrávat si to na mobil, to ano. Kafrat do toho, to ano. Ale aby někdo pomohl třeba s tím umělým dýcháním, to ne :-( Přitom ideální je, když je více lidí a střídají se - jeden masíruje srdce, jeden dává umělé dýchání a třetí odpočívá. Deset minut dávat sám masáž srdce nikdo nedovede a s minutovejma promlkama je to síla :-(

2 0
možnosti
FL

Poslední dobou se umělé dýchání nedoporučuje, pouze masáž srdce. Rozběhnout srdce je důležitější a i při masáži srdce se pumpuje hrudníkem, což by jako ventilace mělo stačit. Pro lidi jako já, je to dobrá informace, na umělé dýchání bych neměl.

1 0
možnosti
LV

Hlavně "každý rok" se radí něco jiného. My v autoškole první pomoc neměli, počítalo se s tím, že jsme jí měli na gymnáziu (a počítalo se s tím oprávněně). Učili jsme se tehdy (cca šest let zpátky), že "pětkrát zmáčknout hrudník, jednou vdechnout". Hasiči potom na školení říkali něco jiného. V Praze v metru a v MHD obecně jsou vylepné nálepky jak poskytnout první pomoc a je to zase jinak. A pro změnu, do čtvrtice, na medicíně se první pomoc učí zase jinak.

Ono ale asi není důležité, jestli je to 5× stlačení hrudníku - 1× vdech či zda je to 30 stlačení hrudníku - 2 vdechy či jinej poměr. Důležité je udělat MAXIMUM co je v lidských silách a pomoc.

Desetkrát to je někdo jinej, pojedenáctý tu pomoc můžu potřebovat já sám...

0 0
možnosti
VP

Pane, pro mě jste těžký frajer R^R^R^

2 0
možnosti
PK

P46e20t26r 41K30l62i51k77a

24. 1. 2013 11:36

Dobrý den, kéž by takových řidičů bylo na silnicích víc! Myslím, že by každý žadatel o řidičský průkaz měl povinně strávit den u záchranné služby a ti, kteří se vybodovali a chtějí řidičák zpátky, aspoň týden... myslím že by nehodovost u nás klesla aspoň o 50 procent :) Díky za Váš příspěvek, už jen to že si ho tolik lidí přečte, přemýšlí a diskutuje o tom, je obrovské plus!!!

0 0
možnosti
  • Počet článků 25
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5100x
Dění kolem nás by nemělo zůstávat bez reakce a povšimnutí.