David Matuška

Jak přestat kouřit aneb biorezonance nefunguje !

12. 12. 2012 10:25:15
Více než 15 let jsem patřil mezi vášnivé kuřáky, a vždy jsem našel dost důvodů, proč tento zlozvyk před okolím, a hlavně sám před sebou, stále dokola obhajovat.

Navíc ani po tak dlouhé době pravidelné konzumace krabičky denně jsem na sobě nepociťoval žádné výrazné negativní důsledky inhalace nikotinu, dehtu, popílku a dalších „lahodných“ ingrediencí. Změna nastala v posledních dvou letech. Ranní kašel, funění do schodů, chuť na cigaretu pozdě v noci... Bylo rozhodnuto! Je nejvyšší čas ukončit dráhu aktivního kuřáka a zařadit se mezi ty doživotně abstinující.

Protože už za sebou jeden pokus o nekouření mám, a věděl jsem tedy jak obtížné období na mě čeká, rozhodl jsem se využít nabídky na „bezbolestnou“ a pohodlnou metodu odvykání – biorezonanci. Promyšlená prezentace slibuje téměř okamžitou úlevu a minimální abstinenční příznaky. Celou léčebnou proceduru navíc zahajujete vykouřením poslední cigarety, co jako stále vášnivý kuřák s díky oceníte. Další průběh téměř dvouhodinového sezení již byl jedním velkým zklamáním. Odevzdáte nedopalek, naplivete do kádinky a pak hodinu držíte zlaté koule napojené barevnými kabely do něčeho mezi gramofonem a mikrovlnou troubou. Po celých 120 minut myslíte na jediné...už aby to skončilo a já si mohl znovu zapálit.

Já jsem ale na biorezonanci přišel opravdu seknout s kouřením a tak jsem chuť na cigaretu překonal. Abstinenční příznaky nezmizely. Ve srovnání s předchozím pokusem o nekouření žádná změna. Následovaly dva dny trápení a pak návštěva lékárny. „Jednou žvýkačky Nicorette, prosím. Ano, ty nejsilnější :-)“

Žvýkačky pomáhají. Nezbaví Vás sice chuti na cigaretu, ale okamžitě odstraní akutní nedostatek nikotinu v těle a pomalu ale jistě se zbavujete psychické závislosti.Měníte vlastní reflexy. Když Vám ujede tramvaj nebo jiným způsobem získáte „zbytečných“ 10 minut, nesáhnete po magickém válečku, ale vylomíte další dražé z plata. Jak dlouho se dá ale bez přestání žvýkat a nemít přitom „hubu“ jak kulturista bicepsy a vypadané všechny plomby? Z vlastní zkušenosti mohu říct, že příliš dlouho ne. Z opuchlými ústy jsem tedy znovu vyrazil do lékárny pro další podpůrný prostředek – nikotinové náplasti.

Konečně něco, co funguje!
Musím přiznat, že k náplastem jsem byl dost skeptický. Malé, průhledné nic, bez vůně? Jak asi může tohle pomáhat? K mému překvapení může. Abstinenční příznaky zmizely. Pravidelné, bezpracné a celodenní dávkování nikotinu udržuje organismus v klidu.

Existuje samozřejmě řada situací, ve kterých Vám k cigaretě myšlenky zabrousí, ale takovýchto hříšných myšlenek se člověk asi ještě hodně dlouho, pokud vůbec někdy. Za 15 let si totiž kuřák vytvoří své vlastní vnímání reality. Například cesta z Prahy do Brna se dá úžasně rozdělit do několika úseků s využitím „smoking friendly“ benzinových stanic. Cesta je sice o něco delší, ale za to výrazně bezpečnější, protože máte čas na odpočinek a psychickou přípravu na další kilometry. Z pozice čerstvého nekuřáka mohu říct, že je to nesmysl. Právě chuť na cigaretu a nekonečná cesta bez ní je to, co Vás stresuje. Pokud tedy nekouříte v autě, což jsem ani jako nejsilnější „hulič“ nechtěl.

Cigareta k pivu nebo ke kávě? Při první návštěvě nekuřácké restaurace určitě chybí, ale za ten pocit ráno, když Vás nebolí hlava a nekape dehet z nosu? K nezaplacení. A jak příjemné je sedět v kině nebo lenošit u bazénu, když Vás nic nenutí co nejrychleji prostor opustit. Nekouření je zkrátka velmi příjemné a pohodlné. Pocit, že cigareta pomáhá řešit stres, rychle nahradí uvědomění si, že je to právě ona, kdo jej vyvolává. Zdravotní faktory a vliv na fyzickou kondici nebudu rozebírat, ty si dokáže každý kuřák obratem obhájit a nekuřák je nikdy nepochopí.

Jsem teprve na začátku cesty, ale oproti předchozímu pokusu, kdy mě k cigaretám vrátilo jediné hloupé potáhnutí z doutníku, jsem rozhodnutý opravdu přestat. Sám sebe jsem přesvědčil, že už nikdy v životě nechci dobrovolně inhalovat kouř. Není k tomu totiž žádný rozumný důvod. A existuje jich spousta, proč to nedělat.

Autor: David Matuška | karma: 28.49 | přečteno: 6262 ×
Poslední články autora