David Matuška

Skandál ! Nahé fotky Karolíny Peeke !

28. 11. 2012 10:20:52
Jak málo občas stačí ke skandálu gigantických rozměrů s nedozírnými následky se ukázalo dnes v brzkých ranních hodinách u stále populárnější političky. Pomůže snad toto její rodící se politické kariéře ???

Rozhodně ne. Jediný, komu takový článek může pomoci, je jeho autor, popřípadě ten, kdo autora platí. Osud političky, zpěváka nebo jiné veřejně propírané osoby je nám upřímně všem u p....e. O to tady přeci vůbec nejde. Svůj účel již zvučný a zavádějící titulek splnil. Klikli jste na něj, zvýšili tak sledovanost a teď už zbývá jen poslední krok...prodat reklamu předem definované cílové skupině. V tomto případě tedy oslovit pivovary, automobilky a producenty pánské kosmetiky. Pokud by jsme naopak chtěli atakovat výrobce hygienických vložek, parfémů nebo zaručeně svěžích pracích prášků, potom by titulek vypadal asi následovně : „Skandál ! Karel Gott se po letech rozvádí“. Napadá mě známá hláška z filmu Adéla ještě nevečeřela : „Jak primitivní. Ale jak účinné !“ Jak vidíte, bulvár funguje a článek s názvem „Dost bylo bulváru“, by měl v tuto chvíli asi jen desetinovou návštěvnost.

Reklamní agentury, vydavatele oplzlých plátků a svým způsobem ani finální konzumenty, tedy čtenáře, už vůbec nezajímá, kdo a v jakých souvislostech byl pro zvýšení sledovanosti jejich bannerů a inzerátů použit, respektive zneužit. Je úplně jedno, jaké tím někomu způsobíme profesní nebo rodinné problémy, jak někomu dokážeme obrátit život naruby. Hlavní je, že se národ dobře baví, a že sleduje a nakupuje co potřebujeme. Čas od času je potřeba počítat s drobnou pokutou za poškození něčího jména, ale co je pár set tisíc ve srovnání s miliardovými zisky. Obchodně se tato taktika pochopit dá, morálně již méně, ale problém zcela jistě není na straně bulváru. Problémem je poptávka na straně čtenářů, kteří v trafice raději sáhnou po Gottovi nebo Peake, namísto po suše znějícím Nečasovi. Pokud tedy titulek neslibuje, že bude nahý.

Výsledkem pak je, že nejprodávanějším denníkem v České republice je bulvární Blesk, který konkurenci v tomto segmentu nastavil laťku velmi vysoko. Jakýkoliv další bulvární plátek, který se chce ucházet o pozornost čtenářů na pultech trafiky, musí vsadit na ještě silnější kalibr, a zákonitě nám tak agresivita a skandálnost bulváru roste a roste. A pokud pro nás i nadále budou titulky slibující nahé, opilé, mrtvé nebo jinak zubožené „celebrity“ rozhodující, pak se na lepší časy asi brzy neBleskne. Jediný účinný boj proti bulváru je totiž jeho ignorace. Nebuďme jen tupými konzumenty reklamy !!! A dříve než tento článek definitivně odsoudíte, odpovězte si na otázku "Proč jsem na něj vlastně najel myší a kliknul ?".

PS : Dvojité "E" ve jméně není chyba, ale účel. V názvu je také úmyslně uvedeno "Nahé fotky" nikoliv "Fotky nahé". Zavádějící, ale účinné. Jen dobře cílený a dobře zaplacený banner tady chybí.

Autor: David Matuška | karma: 28.60 | přečteno: 7062 ×
Poslední články autora