D, D, D, D1 aneb Debilní Děravá Dálnice D1

29. 11. 2012 18:22:04
Tento týden jsem třikrát absolvoval dvousetkilometrové utrpení a celorepublikovou ostudu s názvem D1, a po této zkušenosti začínám opět uvažovat o koupi terénního vozu nebo o celoroční zvýhodněné jízdence u Českých drah.

ŘSD

Dálnici, pokud tak můžeme soustavu panelů položených mezi Prahou a Brnem nazývat, mohou využívat jen psychicky velmi odolní jedinci nebo příznivci jízdy na koni. Pro všechny ostatní se jedná o velmi traumatizující zážitek, při kterém každou vteřinu cítíte, jak Váš vůz ztrácí hodnotu a jak z něj na každém dalším metru odpadávají jednotlivé korunky. Ten pocit bych přirovnal ke slavné scéně z pohádky Honza málem králem, kdy Jirka Korn při zběsilé jízdě na svém povozu postupně rozsypal všechny pracně vydělané zlaté dukáty.

Dle mého názoru se nemůže jednat o náhodu. Mám totiž podezření, že za současným stavem D1 stojí silná lobby výrobců a prodejců náhradních auto dílů, zejména pak takzvaní „tlumičoví“ kmotři. Pro ně se jedná o nevysychající zdroj financí, a jakoukoliv opravu nebo rekonstrukci této životně důležité dopravní tepny, respektive zkornatělé a trombózami ucpané staré žíly, za žádnou cenu nepřipustí.

Kritiků a permanentních „stěžovačů“ je u nás ale víc než dost, proto přicházím hned s několika možnými variantami, jak celou situaci jednoduše vyřešit :

Varianta 1. – jednosměrný provoz
První varianta spočívá ve využívání obou levých, tedy rychlých pruhů, pro jízdu v jednom směru a to následovně – Od 0:00 do 12:00 hodin z Brna do Prahy (celá republika jede totiž za prací do Prahy) a od 12:00 do půlnoci v opačném směru, tedy z Prahy do Brna (celá republika se z Prahy vrací). Pokud by jste se mezi oběma městy potřebovali přesouvat v jinou dobu, museli by jste zvolit některou z objízdných tras (Vídeň, Hradec Králové, Wroclaw)

Varianta 2. – změna využívání pruhů a zvýšení maximální povolené rychlosti
Stávající rychlý, tedy levý jízdní pruh, který je ve výrazně lepším stavu než pruh pravý, by byl využíván pro pomalu jedoucí vozidla – kamiony, starší vozy, ženy.

V pravém, tedy v doposud pomalém jízdním pruhu, by byla zvýšena maximální povolená rychlost o 100 kilometrů v hodině, tedy na 230 km/h. Je totiž dlouholetou praxí prokázáno, že při rychlostech nad 180 kilometrů v hodině drncání vozu z části polevuje a při rychlosti nad 200 km/h se dokonce jízda stává souvislou a relativně pohodlnou.

Varianta 3. – zimní varianta
Během zimních měsíců by neměl být z dálnice odstraňován napadlý sníh. Jeho uježděním totiž vzniká souvislá a rovná vrstva ledu, která nejen že srovná kostrbatý terén, ale mimo to také neumožňuje příliš rychlou jízdu, čímž dělá dálnici ve všech směrech bezpečnější. Varianta číslo 3. problém sice neřeší dlouhodobě, ale na následující měsíce, i vzhledem k dnešní předpovědi počasí, by jsme mohli mít vystaráno. U této varianty je také potřeba zmínit její ekonomický aspekt, protože je výrazně levnější, než jakákoliv stavební úprava povrchu vozovky a výrazně také snižuje náklady na zimní údržbu dálnice, což je v době hospodářské recese zcela nepřehlédnutelný benefit.

Další návrhy na řešení kritické situaci na dálnici D1 směřujte na emailovou adresu uvedenou na oficiálních stránkách www.rsd.cz. Děkujeme.

Autor: David Matuška | čtvrtek 29.11.2012 18:22 | karma článku: 25.80 | přečteno: 1826x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Ladislav Pokorný

Vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že v Česku se už žije líp

Pan premiér se v médiích opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost by však bylo vhodné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou.

28.3.2024 v 16:51 | Karma článku: 33.90 | Přečteno: 578 | Diskuse

Jan Pražák

Mají mít staří lidé přednost?

Ráno jsem vstala levou nohou. Začalo to už předchozí večer, vnučka mi říkala do telefonu, že tam u nich přepadl nějaký mladý mizera staříka, který sotva chodil. Okradl ho a srazil na zem, až si ten pán pohmoždil ruku a odřel tvář.

28.3.2024 v 14:34 | Karma článku: 29.31 | Přečteno: 2005 | Diskuse

Jan Ziegler

Komunistický guru Marx byl vykořisťovatelem a hrubým člověkem

Na zakladateli vědeckého socialismu toho nebylo moc vědeckého a dělníky vůbec nemusel. Viděl v nich pouze nástroje (užitečné idioty), které svrhnou kapitalismus. Nenáviděl Židy a Slovany včetně Čechů.

28.3.2024 v 13:30 | Karma článku: 16.77 | Přečteno: 288 | Diskuse

Rudolf Pekař

Bacha na sváteční cyklisty

Začátek jara přináší nejen kvetoucí přírodu, ale také návrat cyklistů na silnice. Bohužel, spolu s nimi se objevují i tzv. sváteční cyklisté, kteří se chovají neopatrně a nezodpovědně.

28.3.2024 v 12:17 | Karma článku: 6.31 | Přečteno: 208 | Diskuse

Tomáš Vodvářka

Velký pátek jako příležitost

Už několik let je v "portfoliu" státních svátků i Velký pátek, který by mohl být vhodnou příležitostí k uvědomění si tzv. evropských hodnot, s nimiž se poslední léta mediálně žongluje.

28.3.2024 v 9:34 | Karma článku: 18.46 | Přečteno: 274 | Diskuse
Počet článků 25 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 5100
Dění kolem nás by nemělo zůstávat bez reakce a povšimnutí.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...